Program 28 november
12:00 Registrering och lättare lunch
12:30 – 12:50 Rädda liv på arbetstid med GeBlod
Mingel
13.00 – 13.20 Vet du hur man får 600% fler givare? med Paul Ferris, kampanjchef och insamlingsstrateg hos Reform Society.
Det är svårt att vara en framgångsrik insamlingsorganisation utan att ställa EN viktig fråga – vill du ge en gåva?
Men i övrigt är de allra flesta alldeles för dåliga på att ställa frågor till sina supportrar. Det är ett problem. För vill man få in så mycket pengar som möjligt måste man ställa en massor andra frågor. Bland annat – vad tycker DU? Lyssna och få kunskap om konsten att ställa rätt frågor. Och hur man kan arbeta med att ställa fler (och bättre) frågor för att få in 600% fler (om inte 600% bättre) givare.
Mingel
13.30- 13.50 Insikter från Ungdomsbarometern med Jessica Åkerström, Analyschef, Ungdomsbarometern
Mingel
14.00-14.20 Nå fler engagerade med Calle Norling, Samarbetsansvarig och projektledare, Volontärbyrån
Varje dag besöker hundratals personer Volontärbyrån i jakt på ett sammanhang att engagera sig i. Hör Volontärbyråns samarbetsansvarige, Calle Norling, berätta om hur ni kan använda Volontärbyrån för att nå ut till fler engagerade.
Fika och mingel
14.40 – 15.00 Hur personaliserad video påverkar lojalitet och engagemang i givarkommunikation och andra branscher med Joachim Medalen, vd SEEN i Sverige
SEEN är nordens och tillika av världens ledande leverantörer av data-driven video och jobbar med kunder som Röda Korset, WWF, Amazon, AC Milan och ICA. I denna dragning kommer SEEN visa på exempel från olika branscher samt ge tips om hur man lyckas bäst med personaliserad video.
Mingel
15.10 – 15.30 Så kan ni jobba med insikter om befintliga och potentiella givare med Ola Hilltorp, Senior konsult, Odyssey
Vad försiggår i den potentiella givarens huvud. Hur kan en organisation jobba med insikter och siffror om givaren för att förstå hur man kan arbeta med sitt varumärke. Vem är den potentiella givaren samt hur vill den att en organisation ska vara för att välja att ge, skiljer det sig åt beroende på vilket område organisationen verkar inom?
Mingel
15.40 – 16.00 En framgångsrik major donors insamling med många utmaningar! med Kicki Aldrin, Insamlingsansvarig stiftelser och stora gåvor, Stockholms Stadsmission
En länge sedan planerad ombyggnation av kyrkan St Paul vid Mariatorget skulle sättas i verket. För att kunna finansiera hela projektet startade Stockholms Stadsmission ett strategiskt finasieringsarbete med det tuffa målet att under ett halvår samla in 30 miljoner kronor. Med stor innovation, systematik och teamwork sjösattes en väl definierad insamlingskampanj för stora donationer. Hösten 2020, mitt under brinnande pandemi, lyckades teamet samla in hela 45 miljoner kronor och få ett 30 tal nya stora givare. Samtidigt fick organisationen ett ökat självförtroende och ett ännu starkare varumärke och visade hur en organisation kan nå framgång genom att ge sig ut på ny mark.
16.00 – 18.00 Mingel och AW på Pitchers Mariatorget