Hans Kullin & Åsa Hornhammar

Föreläsning: Att lyckas inspirera, engagera, aktivera och influera på Giving Tuesday

I årets Giving Tuesday-kampanj lyckades Barncancerfonden genom ett enkelt budskap, 15 kronor för 15 procent, få in många gåvor men också få ut ett av deras huvudbudskap – Att 15 procent av de som får barncancer inte överlever.

Vi är tacksamma att nästan 50 stycken influencers och kändisar hjälpte till att pro bono sprida vårt budskap”, säger Åsa Hornhammar, ansvarig för influencer- och ambassadörssamarbeten på Barncancerfonden.

”Det var väldigt roligt att vi kunde skapa en engagerande kampanj med små medel tack vare kreativa medarbetare och bra internt samarbete mellan olika avdelningar”, säger Hans Kullin, ansvarig för sociala medier på Barncancerfonden.

På detta seminarium delar Hans och Åsa med sig av sina erfarenheter, tips och trix på hur du med små medel kan lyckas med din kampanj – inte bara att samla in medel till ändamål, sprida information om din verksamhet men också att skapa engagemang hos människor.

Om Hans:
Hans Kullin ansvarar för Barncancerfondens insamlings- och ändamålskommunikation via sociala kanaler och är med och driver organisationens redaktionsarbete. Hans har en mångårig bakgrund inom PR och sociala medier, både som konsult och från företag som Accenture och Coop. 

Om Åsa:
Åsa Hornhammar ansvarar för Barncancerfondens ambassadörsprogram samt samarbeten med influencers och kändisar på sociala plattformar samt under insamlingsevent och aktiveringar för drabbade barn. Hon sitter även med i Barncancerfondens redaktion som driver organisationens insamlings- och ändamålskommunikation. Åsa har en mångårig bakgrund som egen företagare.