Paul Ferris & Maria Halvorsen

 

Föreläsning: 20 000 nya medlemmar:  Lärdomar från en rekordhöst hos Naturskyddsföreningen!

Tiotusentals valde under hösten att bli medlemmar i Naturskyddsföreningen – och att ge pengar varje månad. Aldrig tidigare har föreningen fått så många nya medlemmar (eller månadsgivare) under så kort tid. Så hur gjorde man? Maria Halvorsen (Naturskyddsföreningen) och Paul Ferris (Reform Act) drar deras viktigaste lärdomar bakom ett viralt Instagram-inlägg, en massa mailutskick, och en ännu större massa medlemmar.

Om Paul:
Paul Ferris är kampanjchef och insamlingsstrateg hos Reform Act/Reform Society – en byrå som hjälper människor och sina kunder att förändra världen med strategi, kreativitet och digitala verktyg. Han är uppväxt i Australien och har jobbat med digital insamling och engagemang sedan MySpace var stort. Han jobbar just nu med bland annat med Håll Sverige Rent, Naturskyddsföreningen, Rädda Barnen och Svenska Afghanistankommittén.

Om Maria: 
Maria Halvorsen är chef över enheten för privat insamling på Naturskyddsföreningen, med övergripande ansvar för insamling från privatpersoner, medlemsvärvning och lojalitet. Hon har jobbat med insamling i över 10 år, tidigare på bland annat Radiohjälpen och Diabetesfonden.