Stefan Blomqvist

Föreläsning: När gammalt möter nytt – att välja rätt kanal för att öka givandet

Numera ekar det ibland tomt i den fysiska brevlådan som en följd av vår digitaliserade tillvaro. Men faktum är att vi kan påvisa stora fördelar med att använda det fysiska brevet när du ska närma dig dina givare. Verkar det krångligt? Tror du att det är dyrt? Det behöver det inte alls vara. Det viktiga är att du räknar på vad varje investerad kommunikationskrona ger tillbaka till din organisation i form av gåvor. Vi vill damma av det fysiska adresserade brevet, som fortfarande är väldigt effektivt för insamling av gåvor. Du kommer att få se exempel på vad det kan ge tillbaka till er organisation i jämförelse med andra kanalval.

Några bonuspunkter:
· Vi visar hur enkelt det är att köpa billigare porto genom konkreta exempel i vår portooptimeringstjänst.
· Vi visar hur man kan paketera utskicket på ett sådant sätt att ni betalar lägre moms.
· Vi visar hur ni kan styra landningsdag för era insamlingsbrev för bästa effekt.
· Vi visar hur det fysiska brevet kan kombineras med det digitala genom QR koder för Swishbetalning och anmälan till digitalt autogiro som ger trogna givare.

Om Stefan:
Stefan Blomqvist är VD och grundare av 21grams. Han har lång erfarenhet av affärsutveckling och internationell försäljning inom fysisk och digital kommunikation. 21grams är ett techbolag med smarta lösningar inom fysisk och digital distribution av kommunikation och betalningsunderlag. De tillhandahåller tjänster såsom QR-koder för Swish och digitalt autogiro, e-fakturor och distribution i alla kanaler.