#GivingTuesday – Mer än en ny marknadsföringskanal

Seminarium

Föreläsare: Kait Sheridan, Global Community Manager GivingTuesday, Woodrow Rosenbaum, Data Project Lead, GivingTuesday, Pär Hommerberg, Insamlingsansvarig på Riksförbundet HjärtLung, Malin Harderberg Nygård, Kommunikationsdirektör för SKF Sverige AB & Malin Ekelund, Konsult
Rum: 357
Tid: 14.15 – 15.00

Tisdagen den 3 december 2019 uppmärksammas #GivingTuesday över hela världen. Detta är den nya internationella folkrörelsen som sätter de goda gärningarna på kartan och uppmärksammar allt positivt som görs i samhället. I det här seminariet får du inspiration och idéer kring vad du och din organisation, eller ditt företag, kan göra tillsammans med era medlemmar, medarbetare, partners eller gåvogivare på #GivingTuesday.

Möt Malin Hardegård Nyberg, kommunikationsdirektör på SKF Sverige, som berättar om hur #GivingTuesday skapade enormt mycket positiv energi bland medarbetarna.  Hon delar med sig av hur alla blev djupt engagerade i både nya och gamla CSR-projekt, uppmuntrade varandra och delade med sig av sina insatser bland kolleger, vänner och bekanta.  

Pär Hommerberg, insamlingsansvarig på Riksförbundet HjärtLung, berättar om deras satsning på volontärer i samband med #GivingTuesday. Man underlättade och uppmärksammade frivilliginsatser mot ensamheten i Sverige, något som fick medlemmarna att aktivera sig med extra energi.

Seminariet leds av Malin Ekelund, projektledare för #GivingTuesdaySweden. Hon presenterar också vad som hände i Sverige i stort under #GivingTuesday 2018 och vilka internationella trender som är på gång.