Trendrapport 2021 – vad har betydelse för engagemang, givande och ideella organisationer nästa år?

Välkommen till lansering av Giva Sveriges Trendrapport 2021!

Vilka trender kan påverka givande och engagemang 2021? Och vad kan ha betydelse för ideella organisationer? Corona-pandemin till trots har inte världen helt stannat upp. Underliggande trender och utveckling fortsätter och påverkar hur vi kan engagera och motivera människor och företag att bidra till finansieringen av ideella organisationer. I Trendrapport 2021 samlar Giva Sverige sju fristående skribenter som med sina olika perspektiv bidrar till att inspirera, utmana och göra oss redo för det kommande året.

I årets rapport får du både inblick i trender som syftesdriven marknadsföring, konsumtionsbeteende och gamification och utblick mot internationella trender inom givande och insamling men också betydelsen av mångfald och samverkan för ideella organisationer. På frukostseminariet delar några av trendspanarna med sig av sina tankar och reflektioner. Så ta kaffekoppen och frukostmackan med dig till datorn och inled veckan med inspiration inför 2021!

Medverkande vid seminariet:
Andreas Drufva, Marknadschef Naturskyddsföreningen
Della Weight, Director Della Weight & Associates International Fundraising
Louise König, Manager Sustainability Business Development Ramboll

Charlotte Rydh, Generalsekreterare Giva Sverige, leder seminariet.
Delar av seminariet sker på engelska. Anmäl dig senast 4 december för att få länken till seminariet.

Varmt välkommen att ta del av insikter och spaningar som hjälper oss in i 2021!