Att bygga en kampanj om svåra ämnen

Varmt välkommen till på frukostseminarium med Giva Sverige!

Hur pratar man om ämnen som psykisk ohälsa för att minska den skam och stigma som finns? Vilka kanaler väljer man?

Under jul och nyår har många en bild av att allt är perfekt. Ofta är det tvärtom. Hos Mind märks det tydligt, då antal samtal till Självmordslinjen och Äldrelinjen stiger kraftigt. Med två jul- och nyårskampanjer har syftet varit att belysa att upplevelsen av ensamhet och ångest blir extra stark och tung att bära för många under den här tiden på året.

Petra Lindskog, engagemangschef på Mind delar med sig av sina erfarenheter, viktiga vägval och resultatet av arbetet kring kampanjerna ”Det är okej att känna sig trasig” och ”7 days of hell”.

På Giva Sveriges frukostar tar vi alltid upp intressanta och aktuella ämnen och vi engagerar föreläsare från olika håll. Medlemsfrukosten är enbart öppen för medlemmar i Giva Sverige, och är alltid kostnadsfri. 

Varmt välkommen!