Ligg steget före din marknad – Hur kan ni förutspå vad som kommer att hända
på er marknad med hjälp av data?

Vilka är era givare? Varför väljer de att ge till er? Vilka skulle kunna ge mer än vad de gör idag? Att arbeta datadrivet handlar bland annat om att hitta svar i sin data. Mängden data är ofta inte problemet utan hur den ska användas.

Med prediktiv analys kan ni förutspå hur era kunder reagerar i framtiden och exempelvis identifiera vilka som är era mest troliga givare på marknaden eller vem som är mest sannolik att lämna er som givare snart.

Men för att bygga bra prediktiva modeller behöver du bra och rätt data att utgå från. Genom att använda din kunddata och andra smarta datapunkter samt kombinera dem med annan externdata kan du segmentera och smalna av din marknad och rikta dig mot de personer som har hög sannolikhet att bli just er givare.

Talare: Sara von Schoultz, Senior analytiker på Dun & Bradstreet & rådgivare inom analys med mångårig erfarenhet av marknadsanalys för dagligvaruhandeln och för Insamlingsorganisationer. Anna-Karin Krantz, Senior analytiker på Dun & Bradstreet med mångårig erfarenhet inom marknads- och digital analys främst från Bank och Telekomsektorn.
Rum: 353