Partner och utställare 2020

Det är våra partner och utställare som möjliggör Nordens största konferens om insamling och givande. Under Insamlingsforum har ni möjlighet att träffa vår partner och alla utställare på plats. Scrolla ner för att se alla utställare!

 

Partner

 

Varje dag hjälper 21 Grams hjälporganisationer att samla in pengar till sitt viktiga arbete. Hos oss finns inte bara kostnadsbesparande teknik och nya kanaler utan också goda insikter om hur du bäst kommunicerar med dina givare.

Att nå ut med information i rätt tid där mottagaren får vara med och påverka kanalvalet, ökar dina möjligheter till en hög konvertering. Men minst lika viktigt är att behålla kontrollen över bidragen. Därför erbjuder 21 Grams en kombination av erfarenhet, kompetens, kanaler och tjänster där vi hittar den bästa lösningen.

Vi berättar gärna mer om våra lösningar inom porto, 6% moms, och hur en integrering av Swish ger samma kontroll som en inbetalning med OCR-referens.

Utställare 2020

21Grams

Varje dag hjälper 21Grams hjälporganisationer att samla in pengar till sitt viktiga arbete. Hos oss finns inte bara kostnadsbesparande teknik och nya kanaler utan också goda insikter om hur du bäst kommunicerar med dina givare.

Att nå ut med information i rätt tid där mottagaren får vara med och påverka kanalvalet, ökar dina möjligheter till en hög konvertering. Men minst lika viktigt är att behålla kontrollen över bidragen. Därför erbjuder 21Grams en kombination av erfarenhet, kompetens, kanaler och tjänster där vi hittar den bästa lösningen.

Vi berättar gärna mer om våra lösningar inom porto, 6% moms, och hur en integrering av Swish ger samma kontroll som en inbetalning med OCR-referens.

Accigo

Accigo grundades 2007 för att vi såg ett behov på marknaden. IT-branschen hade en historia av att vara reaktiv med många misslyckade projekt och missnöjda kunder som följd. För oss var det klart, IT-branschen behövde konsulter och beställare som vågade ta ansvar på riktigt. Det handlade om att både kund, leverantör och enskild konsult ville ta ansvar i ett partnerskap tillsammans. Att vinna tillsammans eller förlora tillsammans var vår målbild för hur ett lyckat partnerskap i IT-branschen borde fungera.

Vi är specialister på Microsofts molnplattformar, Dynamics 365, Office 365 och Azure samt kringliggande områden så som analys & insikter (Business Intelligence), integration och arkitektur. Vi hjälper våra kunder med allt från rådgivning till implementation och förvaltning, det vill säga från ax till limpa. Vi är totalt 150 specialister med kontor i Stockholm och Oslo. Accigo är en del av Business Wellness Group, vi är helt medarbetarägda utan externa ägare som styr utvecklingen av vårt bolag. Vi är ett annorlunda konsultbolag som värdesätter verksamhetsutveckling lika högt som själva tekniken och vad den möjliggör.

Vi erbjuder en skräddarsydd insamlings- och medlemslösning för små och stora organisationer baserat på Microsoft Dynamics 365.  Med vårt system ”Accigo CRM för insamling & medlemskap”  kan ni digitalisera er organisation för att frigöra full potential. Läs mer om vår lösning och boka en förutsättningslös demo på, https://accigo.se/losningar/accigo-crm/

BetterNow

We have a simple and clear mission: To make the world more generous. And enabling anyone to start a fundraiser is the first step to achieve this goal. We believe that if we can change the way fundraising is perceived, we can help more of the world’s wealth be donated to charities.

BetterNow provides white label digital fundraising solutions for charities and has more than 10 years of experience within Peer-to-Peer fundraising, Crowdfunding, In-Memory Fundraising and Sports Fundraising Events. We are at the forefront of fundraising technology and in 2021 we became the first machine learning enabled P2P fundraising platform.

Checkbiz

På Checkbiz är vi experter på data.  Vi är nära våra kunder i deras så viktiga insamlingsprojekt!

Vi bidrar med kunskap och erfarenhet inom data, analys, kanalval och målgruppsurval. Vi har tillsammans med flertalet insamlingsorganisationer arbetat framgångsrikt med lönsamhetsutveckling, givarstrategi och tillväxtfrågor – viktiga byggstenar när våra kunder expanderar sin verksamhet.

Tillsammans är vi starka och vi vet att kunddata med segmenterad och strukturerad omvärldsdata alltid ger en starkare insikt. Vår styrka är data och vi levererar det via den teknik du önskar. Det vill säga data på ditt sätt!

Våra kunder finns inom de flesta branscher inom näringslivet, ideella föreningar och organisationer som riktar sig mot både konsumenter och företag.

Checkbiz AB ingår i Nodeus Group och är systerföretag till Idédata Marketing, Kompass, Safenode, Mednode och Ratsit.

Erbjudande: Just nu erbjuder vi en kostnadsfri conzoom ®-rapport till Givas medlemmar. ( Värde 25 .000 SEK). conzoom ® är ett segmenteringsverktyg som ger dig insikt om människorna bakom datat!”

Donor4Life

Donor4Life

Vi på Donor4life arbetar med att hjälpa insamlare och medlemsutvecklare till vassa resultat. Vi är ett team med företagsamma konsulter med hjärtat i insamlingsbranschen och organisationsvärlden. Vi hjälper varje dag våra klienter till nya möjligheter i insamlingen och medlemsrekryteringen genom att kombinera strategisk förmåga med kunskap om insamling, kampanjkanaler, medlemsverksamhet samt digitala och automatiserade IT-lösningar. Vi är våra klienters bollplank och affärsutvecklare på resan mot framgång, i stort som smått hjälper vi till.

Våra nordiska klienter är enbart insamlingsorganisationer, samfund och medlemsorganisationer. Att arbeta enbart med organisationsvärlden är ett viktigt vägval för oss och därför kan vi organisationers utmaningar och verksamhet, förstår möjligheterna och hittar lösningarna.  Vi hjälper till med verksamhets- och insamlingsstrategier, analys, kampanjkanaler, It-optimering, digitalisering, betallösningar, webbformulär, webbintegration och automatisering. Detta stödjs även av KomMed Cloud – ett specialiserat och molnbaserat CRM för insamlings- och medlemsverksamhet som vi på Donor4Life AB är officiell återförsäljare av i Norden.

Vi berättar gärna mer om våra kompetenser och lösningar, om hur vi kan agera mentor för insamlingsverksamheten, hjälpa er med ansökan och genomförande av skattereduktion, författa ert nästa insamlingsbrev, effektivisera medlemsvärvningen genom olika betallösningar, optimera insamlingskanaler och processen med att skänka en gåva och ge en positiv upplevelse till förstagångsgivaren och vårda lojala givare och medlemmar till fortsatt stöd, engagemang och konvertering, utmaningarna kan vara många och vi hjälper er att hitta de effektivaste lösningarna som ger resultat. Vill ni läsa mer om vad vi gör, titta in på vår hemsida www.d4l.se.

Erbjudande: Till Giva Sveriges medlemmar bjuder vi i samband med Insamlingsforum 2020 på en kostnadsfri halv dags workshop med syfte att definiera tre konkreta utmaningar ni står framför just nu som organisation inom er insamling och/eller medlemsverksamhet, med en efterföljande skriftlig rapport på våra föreslagna lösningar. Denna rapport inkluderar 20 timmars arbete och den erbjuder vi till Giva Sveriges medlemmar i samband med Insamlingsforum till halva priset, nu för 11 000 SEK ex moms. Skicka er intresseanmälan på workshop med rapport senast den 15 september 2020 till hej@d4l.se ,så kontaktar vi er för en workshop där vi ser fram emot att ta oss an era utmaningar tillsammans.

Flowy

Vi erbjuder servicetjänster för prenumerations-, insamlings- och medlemshantering. Flowy erbjuder sina kunder att helhetskoncept där insamlings- och medlemssystemet är det centrala navet. Genom den egenutvecklade CRM-lösningen och Flowys övriga tillvalstjänster kan du som kund helt fokusera på din egen organisation och dess utveckling.

Giving Tuesday Sweden

#GivingTuesday startade i USA 2012, engagerar miljontals människor världen över och finns nu i över 150 länder. 2017 lanserades #GivingTuesday i Sverige. Konceptet är enkelt. Ge en gåva och uppmuntra andra att göra detsamma. Tillsammans skapar vi en bättre värld.
Tisdagen den 1 december 2020 är det #GivingTuesday. Då samlas ideella organisationer, offentliga aktörer och företag tillsammans med människor över hela världen för att uppmuntra givande och visa engagemang för varandra.
I november har flera dagar för konsumtion etablerats till exempel Black Friday, Cyber Monday och Singles day. Som alternativ till detta finns #GivingTuesday, dagen som handlar om att ge. #GivingTuesday uppmuntrar människor att gemensamt ta ställning för givandet som handling. Alla har något att ge; en peng, en timme, en god gärning. Varje gåva gör skillnad.
Använd hashtag #GivingTuesdaySweden och visa vad du gör!

Grant Thornton

iRaiser

iRaiser is a SaaS solutions provider, helping nonprofits raise more funds, gain more visibility and awareness for their causes. Since our foundation in 2012, we have served more than 500 clients in 18 countries worldwide, helping them raise over 1 billion euros for different causes, with 11 million transactions processed on our platforms. Among our clients we count WWF, the Red Cross, Doctors Without Borders, Unicef and the Louvre. With a team of 50 passionate professionals from 14 different countries, we have offices in France, Italy, Denmark, Belgium, the Netherlands, Norway and Finland and we are expanding all over Europe.

Nordics Growth: We’re excited to be actively growing across the Nordic region by introducing leading solutions into the market. We see a lot of activity currently taking place, where both our existing client base in the region as well as new clients take advantage of our advanced Payment solution. Specifically created for the modern fundraiser to deliver digital individual giving programs, our solutions present digital monthly giving with the most current and advanced payment methods.

 

Mindwize

Mindwize is a full-service agency with more than 25 years’ experience in international fundraising. We have a proven track record of building rewarding, long term donor relationships with non profits and charities through a multichannel approach that delivers excellent return on investment.
We offer strategic, creative, digital, direct mail, telephone, door to door, press ad and database fundraising services to clients in the Europe, the Nordics, the US, UK, Asia and Australia.
Our team has decades of collective experience in on- and offline campaigning for non-profits… All with deep understanding of non-profit context, programs and themes.

Nordea

Nordea s logga

Nordea är en av de ledande finanskoncernerna i Norden med rötter från år 1820

Vårt ”släktträd” omfattar ca 300 banker varav några av de äldsta bankerna i Norden. För dig som kund vill vi dela med oss av den breda kompetens vi byggt upp under dessa 200 år i branschen.

Ett område vi satsat mycket på senaste 10 åren är utbilda ungdomar i privatekonomi https://www.nordea.se/privat/liv/ung/ekonomipejl.html

Ett annat område är ”90-kontot” som vi tillhandahåller för de insamlingsorganisationer som uppfyller kraven som ställs för att erhålla ett sådant bankkonto. Nordeas 90-konto har funnits i 77 år.

Pennybridge

Pennybridge har sedan 2012 bedrivit insamling och förmedling av gåvor och är idag störst i Sverige när det gäller antalet anslutna ändamål. Tjänsten uppfyller Finansinspektionens krav och regler när det gäller betaltjänster och penningöverföring. Vi arbetar enligt FN: s Global Compact och vårt löpande överskott används för att sänka vår insamlingsavgift. Vi har även mottagit ett internationellt pris som en av världens 100 mest innovativa startups. Under åren har vi även uppmärksammats i en rad medier bl.a. Dagens Industri, Tv4 och Sveriges Radio.

Softronic

Softronic - Utställare Insamlingsforum 2019

Softronics ambition är att vara ledande när det gäller att erbjuda innovativa digitala lösningar som hjälper företag och organisationer att skapa verklig samhällsnytta. Tillsammans med våra kunder verkar vi för samhällets digitalisering och bidrar därigenom till en mer hållbar framtid. Vi på Softronic hjälper våra kunder att skapa innovativa och driftsäkra digitala tjänster, som skapar mervärde och förenklar människors liv och jobb. Vi agerar för att främja digitalisering genom att anpassa det som kan anpassas och förändra det som inte längre fungerar. På så vis hjälper vi företag, organisationer och samhället i stort, till en högre nivå av hållbarhet och välstånd.

Det är vad vi kallar GoodTech – teknik som gör gott i samhället.

Insamlings- och CRM-systemet Softronic Charity är en kraftfull helhetslösning för exempelvis insamlings- och välgörenhetsorganisationer som behöver hantera gåvor, kampanjer och relationer med givare. Softronic Charity ger en god överblick över verksamheten och en smidig administration, så att kunden fokusera mer på huvuduppgiften – locka nya givare och att utveckla relationen med befintliga givare.

Swedbank

Under 200 år har vi på Swedbank gjort det möjligt för människor, företag och samhällen att växa. Det hade vi inte kunnat uppnå utan att samtidigt se till att de människor, företag och samhällen vi samarbetar med kan känna sig trygga i varje steg.

 

Swedbank Organisationskunder

Är ett affärsområde inom Swedbank som driver kundaffärer med svenska rikstäckande organisationer, dess bolag och intressesfärer. Vårt uppdrag är att bibehålla och utveckla bankens affärsrelationer med dessa

kundgrupper. Med bred bransch- och kundkännedom skapar vi långsiktiga och starka kundrelationer. Vi är idag totalt 13 medarbetare med god och bred branschkunskap och god

kundkännedom. Vi erbjuder kundanpassade finansiella tjänster och arbetar i närasamverkan tillsammans med våra lokalkontor. Vi skapar mervärde för dig som kund och

har en tillgänglighet med 24 timmar. Kundansvariga, kundstöd arbetar tillsammans i kundteam.

 

Swedbank PAY

En ny plattform för betalningar

Nu när allt mer handel flyttar online så samlar vi kortinlösen samt terminal- och onlinebetalningar under namnet Swedbank Pay, och värnar givetvis om att fortsätta ge både köpare och säljare samma trygghet som vi alltid gjort. Det betyder bland annat att vi är ansvarsfulla när vi erbjuder kunder flexibla betalningssätt och exempelvis inte uppmuntrar dem att ta krediter i första taget. Givetvis behandlar vi även information på ett säkert sätt och lägger stor vikt på transparanta och tydliga villkor.

Åtta45

Åtta.45 Tryckeri är ett av Sveriges största och mest kompletta grafiska företag. Vi har idag produktion på sex orter och försäljningskontor på tio orter runt om i landet. Totalt är vi ca 220 medarbetare och omsätter runt 500 miljoner.

Vi har producerat framgångsrika kampanjer åt Giva-organisationer i över 20 år.

Vi kan det här. Ni bestämmer kanal – vår stora kunskap och erfarenhet av kampanjhantering ger dig trygghet och ett lyckat resultat! Våra kompetenser möjliggör värdefull input till dina kampanjer – vi har en mängd idéer på lager!

Självklart ser vi till att minimera portokostnader och hantera momsväxling 6% som är så viktig för en givarorganisation. Sedan årsskiftet har vi möjlighet att klimatkompensera för din kampanj.  Svanen märkning är naturligtvis en självklarhet för oss.

Vårt mål är alltid att ha en långsiktig kundrelation och genom åren har vi arbetat tillsammans med många av Givas medlemsorganisationer.