”Hej Snippan”

En kampanj för livet och för underlivet. Så står det på Apoteksgruppens kampanjsida där man har startat kampanjen ”Hej Snippan!” med syfte att uppmärksamma kvinnors hälsa och underliv. Intäkterna går till FN-förbundets projekt Flicka. Det här är ett riktigt bra exempel på hur ett företag och en organisation kan samarbeta.

Med ”Hej Snippan!” vill Apoteksgruppen, till förmån för Svenska FN-förbundets projekt Flicka, synliggöra och stärka kvinnors rättighet till välbefinnande världen över. Projektet Flicka arbetar med särskilt utvalda projekt i Etiopien för att bland annat motverka könsstympning och att flickor gifts bort mot sin vilja.

Apoteksgruppen vill tydliggöra att snippan har stor betydelse för alla kvinnors välbefinnande och att det finns stor kompetens inom det området på deras apotek.

Läs mer om kampanjen Hej Snippan! på Apoteksgruppens hemsida

Läs om FN-förbundets projekt Flicka

Text: Annika Prine