Partner och utställare 2023

Det är våra partner och utställare som möjliggör Nordens största konferens om insamling och givande. Under Insamlingsforum har ni möjlighet att träffa dem på plats. Scrolla ner för att se alla utställare!

Huvudpartner

Varje dag hjälper 21grams hjälporganisationer att samla in pengar till sitt viktiga arbete. Hos oss finns inte bara kostnadsbesparande teknik och nya kanaler utan också goda insikter om hur du bäst kommunicerar med dina givare.

Att nå ut med information i rätt tid där mottagaren får vara med och påverka kanalvalet, ökar dina möjligheter till en hög konvertering. Men minst lika viktigt är att behålla kontrollen över bidragen. Därför erbjuder 21grams en kombination av erfarenhet, kompetens, kanaler och tjänster där vi hittar den bästa lösningen.

Vi berättar gärna mer om våra lösningar inom porto, 6% moms, och hur en integrering av Swish ger samma kontroll som en inbetalning med OCR-referens.

Läs mer om 21grams här.

Utställare 2023

Axenon

Axenon är en Salesforce partner baserad i Stockholm och Karlstad som erbjuder personlig service på svenska. Axenon är en del av The North Alliance (NoA) som är ett nordiskt byrånätverk som arbetar med digitala lösningar inom kommunikation, design och teknologiutveckling. Axenon har i samarbete med ett tjugotal ideella organisationer skapat ett unikt tillägg till Salesforce Non Profit Cloud för att stödja de specifika behoven ideella organisationer i Sverige har för att hantera sin verksamhet och engagera sina givare. Denna lösning gör det möjligt för ideella organisationer av alla storlekar att få tillgång till en 360° vy över sina givare och engagera dem.

Läs mer om Axenon här.

 

BETTERNOW

We have a simple and clear mission: To make the world more generous. And enabling anyone to start a fundraiser is the first step to achieve this goal. We believe that if we can change the way fundraising is perceived, we can help more of the world’s wealth be donated to charities.

BetterNow provides white label digital fundraising solutions for charities and has more than 10 years of experience within Peer-to-Peer fundraising, Crowdfunding, In-Memory Fundraising and Sports Fundraising Events. We are at the forefront of fundraising technology and in 2021 we became the first machine learning enabled P2P fundraising platform.

Read more about Betternow here.

Mindwize

 

Mindwize is a creatively driven and data-inspired fundraising agency with 30 years of experience. Mindwize creates fundraising campaigns with impact for non-profit and social enterprise organisations. We do this to make the world a bit better. We help our clients gain more and better donors, and support them in building valuable relationships.

Come visit us at the Insamlingsforum and we will show you how!

We mind your mission!

Read more about Mindwize here.

NGO|PRO

Till skillnad från många CRM-system är NGO|PRO ett heltäckande insamlingssystem specifikt utvecklat tillsammans med och för insamlings-och medlemsorganisationer.

Med hjälp av NGO|PRO kan ni automatisera och förenkla administrationen så att mer resurser kan läggas där det bäst behövs. Systemet erbjuder användarvänliga verktyg för att skapa ett ökat engagemang, en effektivare kommunikation och därmed större genomslag.

NGO|PRO® utvecklas av Bonigi AB. Vi är ett starkt team- och värdebaserat bolag som drivs av en tydlig idé: ”Att hjälpa de som hjälper andra”. Läs mer om NGO|PRO här

Symplify

Symplify är en omnikanal plattform för e-post, SMS, app- och webbläsare aviseringar som används av många olika företag. Men eftersom vi på Symplify känner ett starkt engagemang för välgörenhet har vi lagt extra energi på att anpassa oss till välgörenhetsorganisationers speciella behov. Det har resulterat i många samarbeten med bland annat Cancerfonden, Barncancerfonden, WWF (Sverige), Plan international och många fler.

Med anledning av den gedigna erfarenheten att stötta välgörenhetsorganisationer kan vi utöver en kommunikationsplattform även erbjuda stöd med kommunikationsstrategier. Vi har t.ex. erfarenhet av att få engångs givare att gå över till månadsgivare och vi vet hur man bygger en känslomässig relation med en givarbas.

Vi erbjuder snabb implementering där vi stödjer ert team från dag ett. Läs mer om hur vi kan hjälpa er organisation och lyssna på varför Cancerfonden valde att jobba med Symplify här

Åtta45

Åtta45 är Er partner inom print och media. Ni hittar oss lokalt från norr till söder på 10 orter över hela landet. Totalt är vi ca 200 medarbetare och omsätter runt 500 miljoner.

Vi har producerat framgångsrika kampanjer åt Giva Sveriges medlemsorganisationer i över 20 år.

Till vår tidigare verktygslåda lägger vi nu möjligheten för organisationer att välja digitala kanaler för sin kommunikation med sms, mejl, Kivra mm. Du som administratör kan nu jobba i ett system för alla medier och kan på så sätt spara både tid och pengar. Du får också effektmätning online som ger dig total kontroll och möjlighet att göra snabba justeringar samt utföra tester utan besvärlig hantering. En gemensam plattform som ger organisationen möjlighet att enkelt hantera korrektur till jurister, ekonomichef, CRM ansvariga, byråkontakter m.fl.

Vi erbjuder alla givarorganisationer en gratis förstudie för att se hur Inspire kan hjälpa just din organisation.

Anmäl ditt intresse här för Inspire före årsskiftet 2022/2023!

Naturligtvis ser vi till att minimera portokostnader och hantera momsväxling 6% som är så viktig för en givarorganisation. Vi har också möjlighet att klimatkompensera för din kampanj.  Svanen märkning är sedan länge en självklarhet för oss. Vårt mål är att alltid ha en långsiktig kundrelation och genom åren har vi arbetat tillsammans med många av Givas medlemsorganisationer.

Läs mer om Åtta45 här.