Partner och utställare 2023

Det är våra partner och utställare som möjliggör Nordens största konferens om insamling och givande. Under Insamlingsforum har ni möjlighet att träffa dem på plats. Scrolla ner för att se alla utställare!

Huvudpartner

Varje dag hjälper 21grams hjälporganisationer att samla in pengar till sitt viktiga arbete. Hos oss finns inte bara kostnadsbesparande teknik och nya kanaler utan också goda insikter om hur du bäst kommunicerar med dina givare.

Att nå ut med information i rätt tid där mottagaren får vara med och påverka kanalvalet, ökar dina möjligheter till en hög konvertering. Men minst lika viktigt är att behålla kontrollen över bidragen. Därför erbjuder 21grams en kombination av erfarenhet, kompetens, kanaler och tjänster där vi hittar den bästa lösningen.

Vi berättar gärna mer om våra lösningar inom porto, 6% moms, och hur en integrering av Swish ger samma kontroll som en inbetalning med OCR-referens.

Läs mer om 21grams här.

Utställare 2023

Axenon

Axenon är en Salesforce partner baserad i Stockholm och Karlstad som erbjuder personlig service på svenska. Axenon är en del av The North Alliance (NoA) som är ett nordiskt byrånätverk som arbetar med digitala lösningar inom kommunikation, design och teknologiutveckling. Axenon har i samarbete med ett tjugotal ideella organisationer skapat ett unikt tillägg till Salesforce Non Profit Cloud för att stödja de specifika behoven ideella organisationer i Sverige har för att hantera sin verksamhet och engagera sina givare. Denna lösning gör det möjligt för ideella organisationer av alla storlekar att få tillgång till en 360° vy över sina givare och engagera dem.

Läs mer om Axenon här.

 

Dekode

 

Dekode är den största miljön i Norden för utveckling och drift av storskaliga WordPress-projekt och de senaste fem åren har vi specialiserat oss på webbplatser för NGO:er och frivilliga organisationer. Dekode etablerades 2010 och vi är idag ca 60 anställda. Vårt huvudkontor är i Oslo. Dekode kan bistå organisationer i hela processen med att etablera nya webbplatser och har specialistkompetens inom:

– strategi och rådgivning
– digital design
– utveckling
– integrationer med crm och medlemssystem
– insamling och innehållsproduktion

Med stora norska organisationer som bla Kreftforeningen, Redd Barna, Røde Kors, Redningsselskapet, Kirkens Bymisjon och Naturvernforbundet som våra kunder har vi fått möjlighet att fördjupa oss i vad som krävs för att driva en framgångsrik digital satsning i en organisation. Det att jobba med samhällsnyttiga organisationer är en medveten satsning för oss. Det att vår kunskap och kompetens kan bidra till att indirekt påverka samhället på ett positivt sätt är något vi värdesätter högt – och som även gynnar våra kunder genom kostnadseffektiva lösningar. I januari 2023 blev Dekode en del av Nova Consulting Group, som har byråer både i Norge och Sverige.

Läs gärna mer om Dekode här

Donor4Life

 

Donor4Life är ett konsultbolag som fokuserar på målgruppen insamlings- och medlemsorganisationer och har en mångårig erfarenhet av organisationsvärlden och organisationers behov, utmaningar och möjligheter. Våra konsulter har djupgående kunskap om CRM och IT teknik i kombination med bred erfarenhet av insamlings-och medlemsverksamhet.

Vi på Donor4Life kommer att visa upp vårt nya CRM-system: Taliad – ett nyutvecklat och heltäckande CRM system för insamlings-och medlemsorganisationer.

Läs mer om Donor4Life här.

Dun & Bradstreet

Dun & Bradstreet (fd Bisnode) har hjälpt kunder och partners att växa och nå framgång med hjälp av data, analys och datadrivna lösningar världen över under lång tid.  Vår data och analys är värdefull i alla faser av ett företags livscykel, såsom att belysa eventuella risker i det finansiella men också ägarförhållande och eventuella oegentligheter som kan ligga dolt. Vi har under många år arbetat tillsammans med medlems- och insamlingsorganisationer och hjälpt till med målgruppsurval i traditionella och digitala kanaler, datakvalitetstjänster och analyser – mot såväl privatpersoner som företag. Dun & Bradstreet brinner för data och vad man kan åstadkomma om man använder data på rätt sätt. Vi har egna datakällor som vi förädlar för att de ska vara compliant och följa GDPR.

Genom att kombinera eget data med externt data så kan vi skapa prediktiva modeller som förutspår givares beteenden och som gör det möjligt att arbeta effektivt med er interna givarbas samt med er externa rekrytering.

Läs mer om Dun &Bradstreet här

Iraiser

iRaiser is a SaaS solutions provider, helping nonprofits raise more funds, gain more visibility and awareness for their causes. Since our foundation in 2012, we have served more than 500 clients in 18 countries worldwide, helping them raise over 1 billion euros for different causes, with 11 million transactions processed on our platforms. Among our clients we count WWF, the Red Cross, Doctors Without Borders, Unicef and the Louvre. With a team of 50 passionate professionals from 14 different countries, we have offices in France, Italy, Denmark, Belgium, the Netherlands, Norway and Finland and we are expanding all over Europe.

Läs mer om iRaiser här.

LAWLY

Läs mer om Lawly här.

Malipo

Med malipo kommunicerar man digitalt och samlar in via Swish enklare. I vår tjänst bygger ni enkelt landningssidor, skapar kampanjer och skickar sms. Uppföljning sker på individnivå direkt i gränssnittet eller i ert CRM (om integration finns). Sedan starten i början av  2022 har malipo använts av över 20 stora och små organisation på webben, i direktutskick via sms och mejl samt på sociala medier i alltifrån ’vanliga’ insamlingskampanjer till akuta insatser.

Besök oss i vår monter och prova, hands on, hur enkelt det är.
Läs mer om malipo här. 

NGO|PRO

Till skillnad från många CRM-system är NGO|PRO ett heltäckande insamlingssystem specifikt utvecklat tillsammans med och för insamlings-och medlemsorganisationer.

Med hjälp av NGO|PRO kan ni automatisera och förenkla administrationen så att mer resurser kan läggas där det bäst behövs. Systemet erbjuder användarvänliga verktyg för att skapa ett ökat engagemang, en effektivare kommunikation och därmed större genomslag.

NGO|PRO® utvecklas av Bonigi AB. Vi är ett starkt team- och värdebaserat bolag som drivs av en tydlig idé: ”Att hjälpa de som hjälper andra”. Läs mer om NGO|PRO här

Nordicstation

Nordicstation är en it-partner som idégenererar, genomför och driftar lösningar för den globala marknaden. Vi hjälper företag och organisationer med it-förbättringar genom konsulter, agila utvecklingsteam samt produkter och tjänster. Vi hjälper till med kartläggning av befintliga it-landskap, kravställning och utveckling av nya system samt implementationer som vi sedan även kan drifta och förvalta över tid för långa kundrelationer.

I och med vår egen hållbarhetssatsning har vi utvecklat ett skalbart insamlingssystem för givarorganisationer som kan anpassas till både små som stora givarorganisationer. Systemet fungerar likt ett CRM-system där givardata och gåvor kan samlas och struktureras för bästa möjliga processer och uppföljningsmöjligheter.

Läs mer om NordicStation här.

Parajett

Parajett är er samarbetspartner inom tryckt och digital kommunikation och vi finns i Stockholm, Landskrona, Göteborg och Oslo. Totalt är vi ca 100 medarbetare och omsätter 300 miljoner. Vi har producerat många framgångsrika kampanjer åt Giva Sveriges medlemsorganisationer genom åren. Parajett vill fortsätta detta samarbete med ideella organisationer för att hitta kostnadseffektiva lösningar. Vi har lång erfarenhet av både tryckta och digitala utskick.

Exempel på tjänster vi arbetar med:

  • DR-utskick – både med och utan kuvert
  • Swish & QR-kod
  • Digitala brevlådor – Kivra, Billo, eboks etc.
  • Adressköp och -tvätt
  • Porto – ta del av vår erfarenhet, kunskap och smarta verktyg för att få bästa porto
  • Moms – 6%-paketering

Med ovanstående tjänster, tillsammans med vår maskinpark kan vi optimera, effektivisera och målgruppsanpassa er kommunikation. Parajett ingår i en internationell organisation bestående av liknande företag, där vi utbyter erfarenheter och kompetens om bl.a. hur ideella organisationer kommunicerar i våra partnerländer. Hör gärna av dig om du vill veta mer, annars ses vi den 15-16 mars!

Läs mer om Parajett här: www.parajett.se

Pennybridge

Pennybridge demokratiserar, förenklar och tryggar insamling och förmedling av gåvor sedan 2012.  Vår tjänst återfinns hos stora partners som Tradera, Min Gåva, TargetAid med flera. Vilket innebär att våra anslutna gåvomottagare är tillgängliga för insamling i kanaler med flera miljoner potentiella givare, dygnet runt året runt. Pennybridge arbetar enligt FN:s Global Compact och löpande överskott används för att sänka insamlingskostnaden.

Läs mer om Pennybridge här.

Profundo

Läs mer om Profundo här.

Softronic

Softronics ambition är att vara ledande när det gäller att erbjuda innovativa digitala lösningar som hjälper företag och organisationer att skapa verklig samhällsnytta. Tillsammans med våra kunder verkar vi för samhällets digitalisering och bidrar därigenom till en mer hållbar framtid. Vi på Softronic hjälper våra kunder att skapa innovativa och driftsäkra digitala tjänster, som skapar mervärde och förenklar människors liv och jobb. Vi agerar för att främja digitalisering genom att anpassa det som kan anpassas och förändra det som inte längre fungerar. På så vis hjälper vi företag, organisationer och samhället i stort, till en högre nivå av hållbarhet och välstånd.

Det är vad vi kallar GoodTech – teknik som gör gott i samhället.

Insamlings- och CRM-systemet Softronic Charity är en kraftfull helhetslösning för exempelvis insamlings- och välgörenhetsorganisationer som behöver hantera gåvor, kampanjer och relationer med givare. Softronic Charity ger en god överblick över verksamheten och en smidig administration, så att kunden fokusera mer på huvuduppgiften – locka nya givare och att utveckla relationen med befintliga givare.

Läs mer om Softronic här

Streamstone Relations

StreamStone Relations AB är er kompletta partner av digitala relationer. Vi erbjuder konsulttjänster inom projektledning, upphandling och förändringsledning med fokus på digitala verktyg och verksamhetsutveckling och mycket mer.

Våra erfarna CRM- och Marketing Automation-konsulter hjälper er verksamhet att uppnå era strategiska mål och effektivisera era processer. Vi är med på hela resan, från att attrahera, onboarda och engagera era givare och medlemmar till att återrekrytera de som har hoppat av. Vi specialiserar oss endast på idéburna organisationer. Genom flera partnerskap och samarbeten har vi tillgång till de bästa digitala lösningar och expertisen. Besök gärna vår hemsida för mer information: www.streamstonerelations.se

 

Symplify

Symplify är en omnikanal plattform för e-post, SMS, app- och webbläsare aviseringar som används av många olika företag. Men eftersom vi på Symplify känner ett starkt engagemang för välgörenhet har vi lagt extra energi på att anpassa oss till välgörenhetsorganisationers speciella behov. Det har resulterat i många samarbeten med bland annat Cancerfonden, Barncancerfonden, WWF (Sverige), Plan international och många fler.

Med anledning av den gedigna erfarenheten att stötta välgörenhetsorganisationer kan vi utöver en kommunikationsplattform även erbjuda stöd med kommunikationsstrategier. Vi har t.ex. erfarenhet av att få engångs givare att gå över till månadsgivare och vi vet hur man bygger en känslomässig relation med en givarbas.

Vi erbjuder snabb implementering där vi stödjer ert team från dag ett. Läs mer om hur vi kan hjälpa er organisation och lyssna på varför Cancerfonden valde att jobba med Symplify här

Uniguide

Vår ambition är att erbjuda marknadens absolut bästa kundtjänst. Det ska vi göra genom vårt unika sätt att förena tekniskt kunnande och innovation med högsta möjliga känsla för service.

Vi är stolta över att varje dag få förvalta våra kunders förtroende, genom att i varje dialog bemöta givare, medlemmar och andra kontakter med värdighet, respekt och omtanke – så att mötet med den organisation vi representerar blir personligt, professionellt och ödmjukt. Vi är ingen traditionell svarstjänst– utan en kommunikationspartner för insamlings- och medlemsorganisationer att växa med.

Uniguides system och teknikvana är mycket stor. Vi har mångårig erfarenhet av att arbeta i flertalet marknadsledande system och IT-miljöer. Vid sida om vanan att arbeta i externa system, agerar Uniguide system- och teknikleverantör åt flertalet uppdragsgivare. På tekniksidan har vi en egen avdelning som utvecklar, förvaltar och konsulterar.

Vår erfarenhet av att arbete med uppdragsgivare inom ideell sektor har ofta lett till att vi engageras som konsulter och projektledare. För oss är detta ett kvitto på kundnöjdheten och våra tjänsters höga kvalitet.

Läs mer om Uniguide här.

Åtta45

Åtta45 är Er partner inom print och media. Ni hittar oss lokalt från norr till söder på 10 orter över hela landet. Totalt är vi ca 200 medarbetare och omsätter runt 500 miljoner.Vi har producerat framgångsrika kampanjer åt Giva Sveriges medlemsorganisationer i över 20 år.

Till vår tidigare verktygslåda lägger vi nu möjligheten för organisationer att välja digitala kanaler för sin kommunikation med sms, mejl, Kivra mm. Du som administratör kan nu jobba i ett system för alla medier och kan på så sätt spara både tid och pengar. Du får också effektmätning online som ger dig total kontroll och möjlighet att göra snabba justeringar samt utföra tester utan besvärlig hantering. En gemensam plattform som ger organisationen möjlighet att enkelt hantera korrektur till jurister, ekonomichef, CRM ansvariga, byråkontakter m.fl.

Vi erbjuder alla givarorganisationer en gratis förstudie för att se hur Inspire kan hjälpa just din organisation.

Naturligtvis ser vi till att minimera portokostnader och hantera momsväxling 6% som är så viktig för en givarorganisation. Vi har också möjlighet att klimatkompensera för din kampanj.  Svanen märkning är sedan länge en självklarhet för oss. Vårt mål är att alltid ha en långsiktig kundrelation och genom åren har vi arbetat tillsammans med många av Givas medlemsorganisationer.

Läs mer om Åtta45 här.