Webbinarium: Så kan ni skapa engagemang på Giving Tuesday
Välkommen till en digital kickoff för företag och organisationer som är nyfikna på eller planerar att engagera sig på Giving Tuesday – givandets egen dag.
Vi berättar om konceptet Giving Tuesday internationellt och i Sverige, om olika sätt att engagera givare, volontärer, kunder och ambassadörer – och ger en mängd idéer på hur ni kan göra. Dessutom får ni ta del av en rad exempel på hur andra har gått tillväga för att få genomslag, engagera sina målgrupper eller samla in pengar på Giving Tuesday.
Giving Tuesday äger i år rum den 1 december – direkt efter Black Friday och Cyber Monday. Giving Tuesday startade just som en reaktion mot alla de dagar i november som handlar om shopping och konsumtion. Idag är det en global folkrörelse som sätter de goda gärningarna i centrum och uppmärksammar allt positivt som görs i samhället.
Förra året deltog omkring 200 organisationer och företag i Sverige, och antalet Swishgåvor gick upp med hela 121 procent. I år siktar vi ännu högre!
Medverkande:
Amelie Furborg, ansvarig för kommunikation och intressepolitik på Giva Sverige och projektledare för Giving Tuesday Sweden
Helen Iwefors, ansvarig företagsengagemang, Giving Tuesday Sweden
Organisationer och företag som berättar om sin Giving Tuesday-aktivering 2019
Varmt välkommen!
Webbinariet börjar 09.00, men det går bra att logga in från 08.45.