Digital närvaro och kommunikation med Triggerfish

Ansvarar du för en ideell organisations kommunikationsplan eller digitala strategi? Då är du välkommen till ett webbinarium där vi omvandlar åratal av erfarenhet av att skapa non-profit-webbplatser till ett recept på hur du kan lära känna dina givare, anpassa designen efter deras behov och därmed få dem att öka sitt engagemang. Föreläsare är Maria Duner, Head of CRO och Webbanalys på Triggerfish.

Därför ska du signa upp dig
Digital närvaro och kommunikation har blivit en avgörande pusselbit för hur väl ideella organisationer når nya målgrupper och dessutom får dem att bli engagerade. Triggerfish har äran att agera digital partner till flera av Sveriges största ideella organisationer och har under årens lopp samlat ovärderlig kunskap om vad som behövs för att skapa en engagerande, konverterande och effektiv webbplats. Nu vill vi dela med oss av våra lärdomar till dig.

Agenda
På webinariet kommer vi gå igenom och diskutera best practise kring digitala upplevelser för välgörenhetsorganisationer:

  • Att lära känna sina givare och deras största utmaningar – hur du genom målgruppskartläggning kan förbättra ditt innehåll.
  • Användarcentrerad design – 7 vanliga misstag som vi ser på non profit-webbplatser.
  • Beteendepsykologi – hur du genom att applicera forskning kring människors beteenden kan öka möjligheten till donationer.
  • Delar med oss av faktiska erfarenhet från att ha jobbat med några av Sveriges större insamlingsorganisationer.

För vem
Du som är ansvarig för din organisations kommunikationsplan eller digitala strategi.

Föreläsare
Maria Duner, Head of CRO och Webbanalys på Triggerfish. Maria har arbetat med analys och konverteringsoptimering i flera år och har 6+ års erfarenhet av att arbeta med just välgörenhetsorganisationers digitala strategier.