Giving Tuesday – så gick det 2020 och kickoff för 2021

Hur mycket ökade givandet via Swish på Giving Tuesday? Vilka kampanjer skapade mest engagemang, och hur många svenskar känner till dagen? Välkommen till ett webbinarium där vi blickar tillbaka på Giving Tuesday 2020 – och blickar fram mot den 30 november 2021.

Giving Tuesday startade som en reaktion mot konsumtionsdagar som Black Friday och Cyber Monday. Idag är det en global folkrörelse som sätter engagemang i centrum och uppmärksammar allt positivt som görs i samhället. Konceptet är enkelt. Ge en gåva eller av din tid och uppmuntra andra att göra detsamma. Tillsammans kan vi göra världen lite bättre! 

Vid det här seminariet berättar vi mer om konceptet och bjuder på data och statistik från Giving Tuesday 2020 i Sverige och globalt. Du får även ta del av exempel på hur andra gick till väga för att skapa genomslag och engagera sina målgrupper på Giving Tuesday 2020 – och så blickar vi fram mot den 30 november, 2021 års egen dag för givande och generositet!

Medverkande: 
Amelie Furborg, projektledare för Giving Tuesday på Giva Sverige
David Balsam, huvudpartneransvarig på Barncancerfonden
Erika Nordbring, ansvarig för digital insamling och sociala medier på Räddningsmissionen
Emmy Tollin, hållbarhetsutvecklare och partneransvarig på GodEl

Varmt välkommen!