Berghs examensprojekt

Eleverna vid Berghs School of Communication gör varje år examensprojekt baserade på olika företags och organisationers verkligen behov och utmaningar. Examensprojekten pågår under april och maj varje år och innebär ett 6 veckor långt samarbete med ett studentteam. När projektet är klart har organisationen/företaget en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget. I varje projektgrupp ingår en stark mix av strateger, kreatörer, designers & growth marketers. För att vara aktuell för examensprojektet ska ni formulera en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet som ni vill utforska ihop med Berghs. Det är viktigt att ni har behov av en strategisk lösning som är tillräckligt öppen (dvs inte en beställning som ”det ska vara en annonslösning” eller ”vi behöver en bannerkampanj”) så att ni nyttja hela teamets kompetenser, dvs både strategi och visuell gestaltning.

Normalt sett betalar uppdragsgivaren ett arvode på 110 000 kronor + moms men för Giva Sveriges ordinarie medlemmar är detta kostnadsfritt tack vare ett långvarigt samarbete med Berghs School of Communication..

Ansök senast 31 januari genom att fylla blanketten nedan och skicka den till Cecilia Sjödin på Berghs School of Communication.

Ansökningsformulär Berghs examensprojekt

docx