Ny kommunikationschef på Tjejzonen

Christofer Brugge är ny kommunikations- och insamlingschef på Tjejzonen. Med sina över 25 års erfarenhet av reklam- och kommunikationsarbete ska han nu stärka Tjejzonens varumärke och öka organisationens intäkter.

–Det här är nog det viktigaste jobb jag någonsin haft. Psykisk ohälsa är ett enormt samhällsproblem, och det är unga tjejer som mår sämst. Det påvisas i undersökning efter undersökning och ändå fortsätter siffrorna att stiga. Här spelar Tjejzonen en oerhört viktig roll genom att finnas där som stöd och ge unga tjejer någon som lyssnar på dem, säger Christofer Brugge.

Tjejzonen är Sveriges största stödorganisation för tjejer. Organisationen har funnits i över 25 år och kämpar för att den psykiska hälsan ska öka bland alla som definierar sig som tjejer mellan 10 och 25 år. Tjejzonen erbjuder stödsamtal via två chattar, Chatten och Ätstörningschatten, samt möjlighet att regelbundet träffa en Storasyster online under ett års tid. Det finns även en stödmejl, Ätstörningsmejlen, dit anhöriga kan höra av sig för frågor kring ätstörningar. För juridiska frågor finns Fråga juristen om du eller någon du känner har varit med om något som inte känns okej och undrar vilka rättigheter som finns. Tjejzonen väcker också opinion och skapar debatt som rör tjejers psykiska hälsa.

Tjejzonen är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening.

Christofer kommer närmast från ett längre uppdrag som marknadsstrateg och insamlingsansvarig på organisationen Sportfiskarna (Sveriges Sportfiske- och Fiskevårdsförbund). Han har tidigare varit vd för tre olika byråer med fokus på varumärken och digital kommunikation. Sedan 2014 har han arbetat som fristående konsult men kliver nu in som 100% anställd hos Tjejzonen.

–Christofers djupa kunskap om hur man bygger starka varumärken tillsammans med hans långa erfarenhet från flera olika ideella organisationer och deras insamlingsarbete blev avgörande i vår rekrytering. Vi ser fram emot att tillsammans med honom skapa en tydligare kommunikation som når ut till betydligt fler, samt att utveckla våra relationer med företagspartners och privata givare, säger Tjejzonens generalsekreterare Eva Glückman.