What is donor-centricity? How can you ensure it is applied across your whole organisation so fundraising can be at its best on behalf of donors and still prioritise the needs of your beneficiaries and service users? In this masterclass Richard Turner will show you how the right mindset about your donors can influence your approach and lead to more sustainable growth of income, even in the current COVID context.
Learning outcomes:
Adopting the correct mindset model for donor-centricity
The three key decisions required by leadership
Putting the donor into your organisation
The three questions to answer before you start any donor communication
How using the words of your donors in your communications increases income
This course is aimed fundraising leaders as well as those involved in operational delivery of fundraising.
Richard Turner har arbetat med insamling i över 25 år bland annat som Insamlingschef för FARM-Africa, ActionAid UK och nu senast för SolarAid. Idag är han associerad konsult på Alan Clayton Associates. Redan 2001 fick han priset ”Fundraiser of the Year” från Institute of Fundraising och FARM-Africa mottog priset för bästa 5-åriga insamlingsstrategi 2002.
Den här utbildningen ges på engelska. Utbildningen direktsänds och genomförs online, men vi är redo att ta emot dig och övriga deltagare på Norra Latin om det är möjligt.
Vill du också inspireras och ta del av ett bredare program kring finansiering, givande, kommunikation och styrning, kan du vara med på Insamlingsforum Online den 17 mars. Deltar du båda dagarna får du dessutom rabatt på biljettpriset med 1000 kronor.