#GivingTuesday – en global folkrörelse som sätter goda handlingar i fokus

Idag är den exakt en månad kvar till #GivingTuesday. Den 3 december samlas organisationer, företag, föreningar och privatpersoner världen över för att manifestera de goda gärningarnas förändringskraft. #GivingTuesday är en global folkrörelse som lyfter fram generositet, medmänsklighet och uppmärksammar allt positivt som görs i samhället.

Charlotte Rydh, generalsekreterare Giva Sverige om #GivingTuesday:
”Vi ser en ny form av engagemang i världen där varje människa kan spela stor roll. Där man med en enkel hashtag, så som #givingtuesdaysweden, kan berätta för både sin granne och för resten av världen att man vill vara med i matchen. Man tar ansvar på ett nytt sätt och blir en del av kraften i en global folkrörelse – oavsett vem man är – #GivingTuesday är öppet för alla som vill vara med.”

Giva Sveriges vision är att öka givandet i Sverige och som officiell samordnare för #GivingTuesdaySweden bidrar vi till att svenska organisationer, företag och privatpersoner är en del av denna rörelse. Vår ambition är att 3 december blir en dag som visar på det ledarskap, samarbete, innovation och kreativitet som finns bland svenskar för att göra världen lite bättre. #GivingTuesdaySweden är en plattform för att uppmuntra till positiva handlingar och bidra till en bred folkfilantropi i Sverige.

Länk till hela pressmeddelandet.

Vill du vara med i #GivingTuesday? Registrera ditt deltagande nu genom att klicka här!