Ansök om Berghs pro bono examensprojekt!

Nu finns möjligheten att ansöka om ett pro bono examensprojekt av Berghs School of Communication. Genom ett samarbete mellan Giva Sverige och Berghs får ordinarie medlemmar chans att lösa en kommunikativ utmaning som annars kostar 110 000 kr (+ moms). Ansök senast 7 december 2020!

Eleverna vid Berghs School of Communication gör varje år examensprojekt baserade på olika företags och organisationers verkliga behov och utmaningar. Examensprojekten pågår under våren varje år och innebär ett sex veckor långt samarbete med ett studentteam. När projektet är klart har organisationen/företaget en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget. I varje projektgrupp ingår en stark mix av strateger, kreatörer, designers & growth marketeers. För att vara aktuell för examensprojektet ska ni formulera en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet som ni vill utforska ihop med Berghs. Det är viktigt att ni har behov av en strategisk lösning som är tillräckligt öppen (dvs inte en beställning som ”det ska vara en annonslösning” eller ”vi behöver en bannerkampanj”) så att ni nyttja hela teamets kompetenser, dvs både strategi och visuell gestaltning.

Förra året vann Ecpat – läs om samarbetet här!

Normalt sett betalar uppdragsgivaren ett arvode på 110 000 kronor + moms men för Giva Sveriges ordinarie medlemmar är detta kostnadsfritt tack vare ett långvarigt samarbete med Berghs School of Communication.

Ansök senast 7 december 2020 genom att fylla i den här blanketten och skicka den till Cecilia Sjödin på Berghs School of Communication. c.sjodin@berghs.se